Voor veel van ons is 2020 op zijn minst gezegd een pittig jaar. Niet alleen priv? maar ook op zakelijk gebied heeft het virus zijn plaats weten te veroveren.
Omdat wij altijd positief en oplossingsgericht met problemen omgaan sluiten wij dit jaar toch positief en vol nieuwe moed voor 2021 af. Voor ons zal 2021 in ieder geval een jaar van herstel met nieuwe uitdagingen worden.
Verderop in dit bericht leest u meer over deze nieuwe ontwikkelingen binnen ons bedrijf en onze dienstverlening naar u toe.
2020: Ons jaar van innovatie, service en security
Wij zitten nooit stil maar dit jaar hebben wij ons meer dan ooit verdiept en ontwikkeld in de privacy en beveiliging van onze diensten. Op dit gebied lopen wij al jaren voorop en maken continu gebruik van de nieuwe innovaties op deze gebieden.

Innovatie
Onze nieuwe website?is van de grond af opnieuw ontworpen voor een betere klantervaring. Daarbij zijn nieuwe intu?tieve bestelformulieren ontworpen om aanvragen voor hardware, software en licenties moeiteloos af te handelen.
Privacy en security ligt aan de voet van elk onderdeel is ons bedrijf. Om onze klanten nog beter van dienst te zijn op dit gebied werken wij vanaf heden samen met Zeta IT Security. In samenwerking met Zeta IT Security bieden wij audits en pentests aan om uw gehele infrastructuur door te lichten.
Ons nieuwe datacenter draait niet alleen 100% op groene stroom maar brengt nog meer voordelen met zich mee waar u als klant direct van profiteert. Zo worden al onze clouddiensten hier ondergebracht waardoor deze onderling ongekend snel en effici?nt kunnen communiceren. Alle voordelen op een rij:
- Standaard backups voor al onze Microsoft 365 klanten
- Snellere communicatie tussen al onze clouddiensten
- 100% groene stroom
Backups kunnen via het klantportaal snel en eenvoudig worden ingezien en teruggezet. Verder kunnen alle klanten vanaf nu gebruik maken van ons nieuwe digitale offerte- en facturatiesysteem. Met ??n druk op de knop accordeert u onze offertes en raadpleegt u door ons verstuurde facturen. Alles in ??n overzicht, wel zo makkelijk.
Security
Biometrisch inloggen toekomstmuziek? Nonsens! Stemere klanten loggen in via vingerafdruk of gezichtsherkenning. Zo verbetert u direct de beveiliging van uw IT infrastructuur en behoren wachtwoorden tot het verleden. Per device kunnen er 10 gebruikers worden ingesteld waardoor dit systeem uitermate kosteneffici?nt werkt. Eenmalige kosten per apparaat bedragen ? 30,- excl. BTW.
Naast biometrisch inloggen innoveren wij verder door samen met Zeta IT Security een complete security audit voor uw IT infrastructuur aan te bieden. Hiermee auditen wij uw complete IT infrastructuur van A tot Z zodat u precies weet waar de kansen liggen maar ook welke punten u al uitstekend voor elkaar hebt.
DDOS bescherming voor al uw clouddiensten is tegenwoordig onmisbaar. Ongeacht wie de DDOS aanvallen uitvoert blijft het zaak deze af te slaan en downtime te voorkomen. Stemere biedt u samen met Cloudflare complete DDOS bescherming voor uw gehele IT infrastructuur.
Twee factor authenticatie is een eenvoudige maar zeer effectieve manier om misbruik van gestolen inloggegevens te voorkomen. Vanaf 2021 zullen wij twee factor authenticatie standaard aanbieden aan al onze klanten.
Abonnements- en prijswijzigingen
Al deze innovaties vertalen zich naar standaard redundant backups met 60 dagen retentie voor al onze Microsoft 365 klanten. Hierdoor zijn al uw backups nog beter beveiligd.
Extra beschikbaarheidsgaranties en langere retentie is natuurlijk ook mogelijk door het Microsoft 365 Backup+ abonnement per gebruiker af te nemen. AV/Mon/Backup abonnementen vallen hier ook onder.
Tegelijkertijd met deze innovatie is de nieuwe prijsstelling vanaf 1 maart 2021 van kracht. Hieronder ziet u wat dit voor uw abonnement betekent.
Prijsstelling vanaf 1 maart 2021
Van: ? 4,80 Naar ? 6,-
Microsoft 365 Mail + Backup + Data
Van: ? 5,80 Naar ? 7,-
Microsoft 365 Mail + Backup + Data + Office
Van: ? 11,80 Naar ? 13,-
Microsoft 365 Backup
Van: ? 4,- Naar ? 3,-
AV/Mon
Van: ? 4,- Naar: ? 5,80,-
AV/Mon/Backup (tot 300 GB)
Van: ? 29,- Naar: ? 39,-
AV/Mon/Backup (300 GB ? 500 GB)
? 69,-
AV/Mon/Backup (500 GB ? 750 GB)
? 99,-
AV/Mon/Backup (750 GB +)
Maatwerk
Data verwijderen en terughalen, hoe lang kan dat ook alweer?
Outlook: Verwijderde e-mails kunnen binnen 14 dagen worden hersteld, maar daarna worden ze definitief verwijderd en kunnen ze niet meer worden hersteld.
OneDrive/Sharepoint: Items worden beperkt of niet vastgehouden vanaf het moment van verwijderen vanaf hun oorspronkelijke locatie. Na 14 dagen worden items definitief verwijderd en kunnen ze niet meer worden hersteld.
Outlook Agenda: De agenda en alle daarin opgenomen gebeurtenissen worden definitief verwijderd en kunnen niet worden hersteld.
Outlook Contacten (Personen): Verwijderde contacten kunnen binnen 14 dagen worden hersteld, maar daarna worden ze definitief verwijderd en kunnen ze niet meer worden hersteld.
Aangepaste openingstijden tijdens de feestdagen
Stemere is gesloten van 24 december 2020 tot en met 3 januari 2021. Tijdens deze dagen is onze service- en storingsdesk uiteraard wel bereikbaar.
Namens het team van Stemere ICT willen wij u allen bedanken voor het vertrouwen wat u ons gegeven heeft in 2020. Wensen wij u allen fijne feestdagen toe een voorspoedig, positief en vooral een gezond 2021.
- Team Stemere ICT
